TØYING

Tøying er noe jeg ikke har drevet særlig mye med opp gjennom årene. Jeg tøyer kun når det blir lagt opp til det i gruppetimene på 3T, men gidder aldri å gjøre det ellers. Dette er noe jeg virkelig har lyst til å begynne med, fordi jeg har lyst til å bli myk og jeg vil komme meg ned i spagaten. Skal prøve å sette meg et realistisk mål for når jeg skal greie det, og skal tøye litt hver dag.

Hele tiden har jeg trodd at tøying er kjempeviktig og at man må gjøre det hver gang man har trent. Slik er det tydeligvis ikke. Det er ikke noe man trenger å gjøre, men om man trener og vil bli myk, gjør tøying til at bindevevet blir i stand til å strekke seg lengre. Man burde likevel ikke tøye for mye, da du kan påføre deg skader. 

Fant noen bilder av de enkleste og mest kjente tøyeøvelsene HER, og legger ut et par av de under.

Deltamuskelen, bakre del.



Innoverførerne, indre lår

Hofteleddsbøyeren

Den tohodete knebøyeren


Framre lår



Legg

 

PLEIER DU Å TØYE UT ETTER TRENING? HAR DU NOEN GODE TØYEØVELSER?


Én kommentar

Kamilla i England

24.10.2012 kl.21:18

Ikke glæm tøyinga fra handballen da xD bæzt

Skriv en ny kommentar

,


    Jeg heter Helene Hammer og er ei jente på 17 år fra Trondheim. Bloggen ble opprettet pga et skoleprosjekt, og skal handle mest om trening. Bare spør om det er noe du lurer på.

    + Legg meg til som venn


Kategorier

Blogg


Arkiv

Oktober 2012 September 2012

hits